Re: cd tekst

Hasse Hagen Johansen <hhj@xxxxxxxxxxxxx> writes:

> Jeg tror han mener cd-text hvor der allerede fra producenten er
> tastet titler på cd'en...min bilradio læser f.eks det ;-)
>
> Jeg har selv undret mig over hvorfor cd ripper programmerne ikke
> læser cd-text hvis det er der...det er som regel mere pålideligt
> end CDDB o.s.v. fordi ikke hvem som helst har tastet det ind

Jeg har også været irriteret ofte nok over kvaliteten af data på cddb,
så nu fik jeg kigget mig lidt omkring, og fandt dette i cdda2wav(1):

If cdda2wav detects cd-extra or cd-text  (album/track)  title  informa-
tion,  then .cddb and .cdindex files are generated unless suppressed by
the option -H. They contain suitable formatted entries  for  submission
to  audio  cd  track  title  databases in the internet.

abcde(1) har en option (-L) til at benytte sig af ~/.cddb/, men
jeg sidder i et flytterod pt. så jeg har ikke afprøvet det[1].

Mvh.

  Dennis Jørgensen

[1]Jeg ved præcis i hvilken kasse cd'erne er. Men jeg ved også hvor
langt inden i stakken den er :/