Billig sata controller

Hejsa,

Hvis jeg idag skulle ud og købe en sata controller med plads til 4
enheder, som ikke behøver at kunne køre RAID og gerne ikke skal koste
særligt meget (blot til hjemmebrug, budgettet går nok ikke over 500,-),
men som tilgengæld skal virke fint med Linux (kerne 2.6). Hvilken skal
jeg så vælge? Nogen der har nogen erfaringer de vil dele?

Jeg har kigget på kort fra ST Lab og SYBA, som begge på deres
hjemmesider påstår at de deres kort fungere med Linux, men jeg har hørt
om en del producenter hvor det at deres hardware har Linux "support"
betyder at de leverer en binær driver til kerne
2.ældre-end-min-bedstemor. Det gider jeg simpelthen ikke at kæmpe med,
så hvis nogen kender specifikt noget til disse producenters kort vil jeg
også meget gerne høre om det.

--
Anders
PGPKey: http://random.sks.keyserver.penguin.de:11371/pks/lookup?op=get&search=0xD4DEFED0