Re: Cyrus vs. Courier IMAP

On Sun, 6 Mar 2005 11:04:09 +0100 (CET)
Peter Toft <pto@xxxxxxxxxxx> wrote:

> Er der nogen af jer som har styr på forskelle mellem Cyrus og Courier
> IMAP serverne? Performance er en af de ting jeg er interesseret i. En
> anden ting er organisering af filer/kataloger. Kender I til
> nogen der har lavet sammenligninger?
>
> Jeg har ca 1 GB mail i tonsvis af foldere fra de mange ting jeg har
> været med i gennem de sidste mange år....

Cyrus Imap kører helt igennem "virtuelle" brugere. Dvs. postbrugerne
er helt uafhængige af unix brugere (på godt og ondt), hvor Courier
typisk gemmer email i unix brugernes kataloger.
Efter min mening gør det en del lettere at tage backup af Cyrus Imap da
alt ligger samlet.
Cyrus Imap indeholder også understøttelse af Sieve scripting(server side
mail scripting), hvilket jeg ikke mener Courier gør.

Cyrus kan dog halte lidt når det kommer an på hastigheden, men nu har vi
selv så få brugere at det ikke har været et problem, og at jeg derfor
ikke har kigget på hastighedsoptimering.

Mvh
Jesper K. Pedersen