Re: 2 grafikkort i maskinen

Anders H Nielsen wrote:

> Uden at vide hva du ska bruge det til, og uden egentlig at besvare dit
> spørgsmål, så kunne du overveje at finde et dual-head grafikkort - hvis
> du eks. bare vil have 2 skærme på?
> Det er relativt trivielt at sætte op...

Jeg har købt en 27" 16/9 skærm, med PC-VGA, PC-DVI Audio, DVI-DT og
TV-antenne indgang, (et LCD TV fra ALDI, et af denne uges AKTUELT tilbud)
jeg forstillede mig, så at jeg kunne have de to skærme på, således at jeg
kan sætte mig over i lænestolen, og se film fra PC'en og andet hvor jeg
godt vil sidde mere behaligt end bordet.
Der er meget af min tid ved computeren, hvor jeg kan nøjes med en mus.

Man jeg kikker på sådan et grafikkort med to udgange på, og helst den ene
som DVI, det må give beder kvalitet.

Det leder så over til et andet "problem" jeg har to lydkort i maskinen *) er
det besværligt at styre, hvornår man vil have hvilket kort til at være det
aktive? Hvis det kan gøres med en komando linie, så vil det jo være let at
skifte over til TV'et når man sætter sig derover, og så det automatisk
sættes tilbage, når "vække uret" skal igang om morgnen.-)

*) kerne 2.4.* kunne ikke klare det på bundkortet, derfor satte jeg et PCI
kort i, kerne 2.6.* kan klare bundkortes, og jeg har ikke fjernet PCI
kortet.

--
Med venlig hilsen

Ivar Madsen