Re: SuSE 92 MBR

Torsdag 17 marts 2005 18:23 skrev Mogens Dybaek Christensen:

> Du skal nok bruge din bootdiskette, hvis du har en. ;-)

Det har jeg rent faktisk, men kun en og det er ikke nok :-|

> Ellers må du prøve at starte op fra installations-CDen.
>
> Og så skal du bare køre lilo som root, uden parametre så vidt jeg
> husker.
>
> Hvis du prøver fra installations-CDen, skal du vist lave chroot
> før du kører lilo. Kan desværre ikke huske detaljerne.
 Jeg får ikke lov til at chroot'e , har prøvet at loopmounte /dev/sdb1
og køre /sbin/lilo -C lilo.conf -b /dev/sda

og får følgende error:
ignoring entry 'boot'
Warning:  LBA32 addressing assumed
Fatal :Sorry, don't know how to handle device 0x0102

det device kan jeg ikke se optræder nogen steder

mvh/gert