Ny server - opteron ?

Jeg står over for at skulle købe ny server og overvejer selv at samle
stumperne og har fået kig på disse:

Tyan Thunder K8WE S2895UA2NF, Opteron
AMD Opteron 246, Socket 940, BOX - 2 stk
Dane-Elec DDR400, 1024MB REG/ECC - 2 stk
Maxtor 10K5 73GB, 68pins, 8MB, 10000RPM - 2 stk til soft raid

alt dette plus et kabinet af passende størrelse løber op i ca 20.000,-
det er jo en ok sum - men får man ikke rigeligt med kræfter nok til
drive 3 - 4 moderart belastet virtuelle server ?

et andet spørgsmål er med det nvidia chipset der er på bundkortet, vil
det bare virke eller skal man hekse for at få det ordenligt
understøttet?

SATA/SCSI for man noget for pengene når man køber scsi i forhold til
sata?

Nå der er meget mere jeg kunne spørge om, er der mon stort nok, måske
for stort, ville det være bedre at vente med 64 bit, osv.....

Alle meninger modtages meget gerne :-)

/Frank

Follow ups