Spørgsmål vedr. compilerflag for sempron 2200+ m.m.

Jaja... så fik jeg kørt min Fedora Core 3 så meget i smadder, at den ikke
står til at redde :-D .. opgraderingen til Gnome 2.10 fra nrpms.net gik
ikke så godt for mig .. håhå

Så i dag skal det være. Nu SKAL gentoo på mit system.

Men jeg er naturligvis løbet ind i nogle spørgsmål:

1) Hvilke compilerflag bør jeg bruge til en sempron 2200+?

Jeg har umiddelbart forestillet mig noget i stil med -march=athlon-xp -O2
-pipe -m3dnow -xmmx -msse -mfpmath=sse  - men det er nok helt forkert :p

2) Er mit gamle GeForce2 MX400 64 MB ram kompatibelt med mit ASRock K7VT6?

Bundkortet er ukompatibelt med AGP-kort der kører med mere end 1.5V på
AGP-porten - f.eks. kan det (ud fra manualen at dømme) ødelægges ved brug
at et AGPkort der kører 3.3 volt på porten. Desværre står ingen steder i
min manual til grafikkortet hvilket niveau den kører på - og i Google får
jeg modstridende meldinger. Det er et innovision inno3d geforce2 mx400 ...
og på deres hjemmeside fandt jeg nada om det :(

Med venlig hilsen
Kristian Poul Herkild

Follow ups