Typer af access-points

Hej garvede SSLUG-teknikkere (har fejlagtigt sendt den til SSLUG-netvaerk)

På SSLUG-moede barsler vi med et møde d.7/5 om linux-modelering af
access-points, men vi er stadigvæk nogle, der ikke har købt accesspointet
endnu.

Ole Tange er den eneste mig bekendt, der er gået ind i hvilket AP vi taler
om:
> Vi er ved at arrangere et fælleskøb, så folk har den samme hardware.
> Dimsen koster 700-800 kr.
Den dims, vil jeg også gerne købe med Jer andre, men HVAD er det nu lige
vi gør klogt i at købe.

> Der findes en stribe afarter Linksys AP'et. Hvis jeg skal være
> interesseret, så skal det dokumenteres, at andre har fået dem til at
> virke med Linux. F.eks. gider jeg ikke have en ADSL-port, hvis det
> alligevel ikke virker.
Måske lige nu er dimsen's ADSL-port ikke til at konfigurere i Linux - men
mon ikke den snart bliver?

> Så folk, der taler om andre afarter end GS, skal hoste op med noget
> dokumentation, hvis jeg skal være med.
ER der nogen af jer garvede , der har prøvet andet brugbart og
slagkraftigt end:
Linksys WRT54GS? og gerne med ADSL-router funktion og IP-telefoni output??

Er der nogen der har et overblik over hvad der findes - og hvad der virker?

hilsen

Phillip