Re: Slackware administration

On Sun, 24 Apr 2005 14:54:57 +0200
Anders Aspegren Søndergaard <andersas@xxxxxxxxx> wrote:

> Man bliver nød til manuelt at downloade pakker, og installere dem med
> pkgtool værktøjet. Jo, man kan få noget - "Slapt-get" - men jeg har
> ikke selv leget med det.
>
> Jeg synes det er forkert at vælge en distribution ud fra hvilket
> pakkesystem den har. Det er en lille del af distroen, det jeg lægger
> vægt på er hvad den er bygget til, hvad den kan, og hvor let den er at
> bruge.
>
> Slackwarefolkene er meget mindede på at deres system skal være
> stabilt, sikkert og frem for alt korrekt, så hvis du godt kan lide
> [...]

Jeg er lige begyndt at arbejde med 10.1 og den tilbyder også muligheden
for System V opstartsstil.
Da jeg startede med at køre vores egne små servere for et par år
siden, var det lidt af et helvede at lave lette geninstallationer af
software pakker der skulle startes ved boot og runlevel skift. Det var
dog kun indtil jeg opdagede at Slackware faktisk tilbyder Sys V uden at
man skal lave nogle krumspring. Det var blot at installere Slackware
pakken... sysvinit :-D

Mvh
Jesper K. Pedersen