Re: Dynamsik mount af externe devices

Christian Jul Jensen <christian@xxxxxxx> writes:

> Jeg har rodet lidt med autofs, men såvidt jeg kan forstå det, kan jeg
> kun få det til at gøre det omvendte, nemlig mounte det når jeg tilgår
> det, hvilket er fint nok, men jeg vil gerne fx. kunne slukke den
> externe disk uden at skulle umounte den.

Tak for svarene, jeg har vist nok fået sat mit system op så det hele
opfører sig relativt fornuftigt, med en enkelt undtagelse:

Hvilket device den externe harddisk optræder som, er ikke fuldstændig
entydigt, men er såvidt jeg lige kan forstå logisk nok afhængigt af om
der er andre externe enheder og hvorvidt det externe drev bliver tændt
før eller efter maskinen.

Er der nogen måde at konfigure det på så det optræder som et fast
device?  Fx. parametre til kernemoduler eller lign. Alternativ at
konfigurere autofs så den kan gætte hvad der foregår.

Det er en firewire disk, der optræder som et scsi device (indtil
videre sdd og sda)

pfh tak.

--
Christian Jul Jensen