En "kompakt" distro

Hej Alle

Jeg skal til at lave et mindre system baseret på en standard industri PC.
Kravene til distroen er at mplayer, firefox, Xorg og WindowManageren "Blackbox" alle skal med. Desuden er der nogle egne kompilerede programmer (herunder en patched kerne).

Jeg har prøvet at køre med gentoo og det er da også gået fint bortset fra at deres portage system fylder temmelig meget. Er der nogle der har kendskab til en kompakt distro som også er nem at rette til (Gentoo er meget nem at rette til men fylder som sagt for meget).

Hilsen Anders

Follow ups