Re: shell-scripts - : bad interpreter: No such file or directory

Jeppe Larsen wrote:
On Wed, 01 Jun 2005 17:15:27 +0200, Vivi Petersen wrote:

Jeppe Larsen <jwl@xxxxx> writes:

Jeg kan intet galt se med disse scripts og har heller ikke normalt
problemer med scripts. Det sære, at hvis jeg skriver scriptet ind selv,
vil de fint køre. Ved ikke hvad det er, men det må jo være noget med de
downloadede filer. Åbner jeg dem i vim står der fx:

"while1" [converted][dos] 11L, 149C

Hvorimod, hvis jeg skriver dem selv, er [dos] der ikke.

Nogen ideer?

Du kan prøve at ændre formattet af filerne med dos2unix.

Jep! Det hjalp. Tak for det.
Man burde skrive til dem, og sige det er ret så åndssvagt at deres filer
er DOS-filer når bogen omhandler Linux...

Det er nok nogenlunde den eneste konklusion der er at komme frem til :-)
PEA