Re: NS 7.1 og flash låser måske maskinen

On Sat, 04 Jun 2005 22:26:43 +0200
Mogens wrote:

> Jeg har et par gange oplevet at maskinen låser -solid- når jeg har haft
> et flash-baseret (ofte reklame) site loadet i NS 7.1 i længere tid.

NS og Mozilla bruger en hel del RAM og derfor kan du komme i
applikations-problemer her, men jeg har selv kun oplevet det
indirekte, d.v.s. at X døde, men sådan set havde Browseren
(Mozilla 1.8a) ikke opdaget noget (ingen log message fra
browseren, dem omdirigerer jeg til en fil.)

> Jeg kan s'fø'li' ikke være sikker på at det er flash-baserede sites der
> bevirker det, men maskinen er ellers rock stable.

I så fald burde man fra en anden maskine kunne stoppe X11 serveren. Hvis ikke
du har en remote login maskine ved hånden, uha, så kan man ikke gøre noget.

> Den er totalt død, reagerer ikke på sysreg keys, kan ikke engang sættes
>   i raw keyb mode. Intet i logs, bortset fra hvornår den gik død, og da

Har du prøvet Ctrl-Alt-Backspace? Ctrl-Alt-Delete?

> er der ingen tegn på noget som helst unormalt.
> Li'som at tage startnøglen fra bilen; mo2'ren spandt fint indtil ...

Ja det er ærgeligt!

... første regel fra gammel Folkevogns-manual: Se om der er benzin
på ... Det er jo ikke nødvendigt at en Linux/X11 dør helt, derfor
dette lille feed-back, men jeg håber andre vil uddybe med deres
viden og iagttagelser.