Re: apt-get upgrade, Debian GNU/Linux [sarge]

> Og det virkede ikke

> En gang til. Læste du ikke, hvad den skrev?

-[røde ører]-
Ja når jeg får det forklaret på den måde er det jo indlysende. Men jeg læste sætningen "du skal angive pakker ved deres egne navne, ikke ved de filnavne, de ligger i" som det var nødvendigt at have "-4.5.4-linux-intel.deb" med, men jeg skulde have læst det et par gange mere/el. mindre. For at forstå, den rigtige mening.

Men hovedsagen er at nu er printpro fjernet, det var "kempe-fint" tak. til Ole og Sune

-[humor]-
Det kunne være vi skulde opfordre kalif til at indlemme, den i hans undersættelses-dir?
-[/humor]-
-[/røde ører]-

> Du skal ikke bruge navnet på en fil, for at afinstallere en pakke. Du
> skal bruge selve pakkens navn.
>
> Fidusen er, at selve filnavnet kan være komplet urelateret til selve
> pakkens navn. Det kan for eksempel være nyttigt, hvis den lige skal over
> et system, der kun tillader 8.3-filnavne. Ja, jeg ved godt, at den type
-[?8.3-filnavne?]-
Altså gamle Dos-filenavne?
-[/?8.3-filnavne?]-
> systemer ikke er så udbredte mere, men de var stadig udbredte, da
> Debians pakkesystem blev lavet.
>
> I dette tilfælde er pakkens eget navn printpro, som du også havde
> skrevet ved tidligere forsøg på at fjerne den, så hvorfor bruger du
> pludselig filnavnet?
>
> Med venlig hilsen
>
> Ole

Anyway tak