Re: Lilo problem

For at være sikker på jeg har forstået dig korrekt:
Du udvikler på en alm. PC.
Her hedder udviklingsdisken /dev/hda .
Du vil kopiere et setup fra PC'ens /dev/hda til en flashdimmer, som derefter skal boote en PC-104.
På PC-104 hedder primæren /dev/hda .
Derfor tror naturligvis at du kan boote PC-104 fra flashdimmeren, med PC opsætningen lagt i flashdimmeren. Det kan du ikke, fordi flashdimmeren i Linux kommer til at hedde /dev/sd[et-eller-andet].

Nej det er en speciel IDE sekundær bus, med en cf sokkel. Hvis jeg vælger root=/dev/sda1 eller root=/dev/hda1, så starter den med at boote kernen, og finder SanDisk på hdc ... men går så selvfølgelig i kernel panic

Jeg kan tilsyneladende sætte root til al mulig andet end det jeg gerne vil, /dev/hdc1 Min udviklings PC har selvfølgelig også 2 IDE busser så hdc findes, der er dog ingen disk på den for cf kortet
hedder der sda.
Jeg har mountet cf kortet på min udviklings PC under /mnt hvor jeg så kalder "lilo -v -C /mnt/etc/lilo.conf"
så det er ikke den samme lilo.conf

Jeg har tidligere brugt nogle IDE flash diske på et VIA micro ATX, og det vil sikkert også virke på PC/104 kortet på den primære IDE, men det er en mini connector, så det bliver noget forfærdelig noget med kabel imellem.
Det ville være dejligt hvis man kunne den primære og sekundære IDE bus :)

Poul