Re: knoppix installeret på harddisken

Jesper Krogh wrote:

> Hvis du vil installere en Linux, så vil jeg klart anbefale dig at kigge
> på en Ubuntu, den er nem at gå til og er ligesom Knoppix, baseret på
> Debian.
>
> Jesper

Hej Jesper.

Jeg har Knoppix kørende fra cd, men jeg vil jeg gerne den ind på harddisken,
så det kan gå lidt hurtigere. Jeg har kørt knoppix automatiske
installations program og det gik fint indtil ca. halvdelen at filerne var
overført til hardisken derefter begyndte maskinen at skrive en masse
harddiskfejl.

En anden ting er at knoppix ikke skriver log i /var/log/messange. så kan man
jo ikke fejlfinde på et netværk der ikke vil starte.

Jeg er efterhånden garvet linux (desktop) bruger, men når skidet begynder at
te sig sådan blir jeg lidt forviret.

Håber du kan hjælpe mig.

Mvh Kresten