Re: Fsck - Unattended.

I sslug.teknik, skrev Mogens Kjaer:

>  Du kan se i init scriptet, hvordan det er lavet.
>
>  Fx på en redhat sker det i /etc/rc.d/rc.sysinit

På debian er det at rette:
# Set FSCKFIX to "yes" if you want to add "-y" to the fsck at startup.
FSCKFIX=no

til "yes" i
/etc/default/rcS

>  - men det er nok lidt farligt bare at fyre en fsck -y af,
>  den dropper jo ud til en shell netop fordi der er
>  "serious problems".

Men som jeg prøvede at forklare andre, så hjælper det mig jo ikke, da
jeg _aldrig_ har andre muligheder end blindt at svare ja til det hele..

.. også restore min backup hvis der er problemer.

>  Du skal nok lægge en reboot ind, hvis du kører fsck -y på
>  root partitionen. Det giver selvfølgelig den risiko, at
>  maskinen står og rebooter hele tiden, hvis fsck -y heller
>  ikke fixer problemet.

/me krydser fingre for at den selv styrer denne case :-)

Jesper
--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxx, Jabber ID: jesper@xxxxxxxxxxxx