Re: [GENTOO]: Snedige opstarts-scripts

On Fri, 08 Jul 2005 13:30:48 +0200
Vivi wrote:

> Hvis du vil vide mere om initscripts, kan du prøve at kigge i anden
> del af Gentoo håndbogen - der er et kapitel om initscripts.

Jo tak for svar.

Det er jo ikke reference dokumentation og er <flame> ikke godt </flame>.

En af fordelene ved Unix, Posix/OSF, RedHat, Debian m.v. er at
information er på man-page format. Det læses meget hurtigere af
den erfarne bruger.

Det er "optional" med en user-guide, men man-pages er nødvendige.
Richard Stallman er uenig med Unix-coutume på det punkt og indførte
"info" systemet. Var det en forbedring?;-)

Jeg bruger Gentoo, men kan ikke forlige mig med dokumentationen og
heller ikke med dependencies, fx. Jedit, hvor emerge vil have
installeret ca. 40 java-pakker. Imidlertid er Jedit en Java
applikation og  jeg kunne installere Jedit så den kører og selv
henter yderligere plug-ins hvis det er nødvendigt; jeg skulle
bruge 3 pakker til et grafik-sprog.

Gentoo er den mindst ringe professionelle Linux distribution, se
fx.:

http://www.linuxjournal.com/article/7438

kopi her:

http://d-axel.dk/pub/documentation/Linux/Gentoo/LxJour-Gentoo_for_wrong_reasons.html

-- og Gentoo forpligter til at vi prøver at lave noget, som er
bedre, jeg ved det godt. Det er rart at have noget at se frem til
;-)