debian + demudi + sources.list

Hejsa

Jeg har installeret debian/sarge og er meget interesseret i at køre demudi (DEbian MUltimedia DIstribution), ovenpå. På demudi's mailing-liste er jeg blevet rådet til at have følgende i min sources.list:

deb http://demudi.agnula.org/packages/demudi sarge main

Det som undrer mig lidt er at hvis jeg har ovenstående i sources.list og laver update + dist-upgrade får jeg:

aarhus:~# apt-get dist-upgrade
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Calculating Upgrade... Done
The following packages will be REMOVED:
  gnome gnome-applets gnome-core gnome-desktop-environment
  gnome-office gnome-panel gnome-panel-data python-newt
  xfree86-common
The following NEW packages will be installed:
  gcc-4.0-base libdmx1 libfs6 libslang2 libstdc++6 libxau6 libxaw8
  libxdmcp6 libxinerama1 libxkbfile-dev libxkbfile1 libxkbui1 libxss1
  libxxf86dga1 libxxf86misc1 libxxf86vm1 linux-sound-base lsb-base
  xorg-common
The following packages have been kept back:
  x-window-system-core
The following packages will be upgraded:
  adduser alsa-base alsa-utils base-config base-files base-passwd
  bash bc bsdmainutils cdrecord console-common cron debconf
  debconf-i18n debianutils dictionaries-common docbook-xml findutils
  fontconfig ftp gconf2 gettext-base gksu gnome-icon-theme
  gnome-keyring grip groff-base gstreamer0.8-oss gv iptables less
  libasound2 libaspell15 libatk1.0-0 libattr1 libc6 libc6-dev
  libcurl3 libfam0c102 libfontconfig1 libgcc1 libgconf2-4
  libgksu1.2-0 libgksuui1.0-0 libglade2-0 libglib1.2 libglib2.0-0
  libgnome-keyring0 libgnomecanvas2-0 libgnomecanvas2-common
  libgnomecups1.0-1 libgnomeprint2.2-0 libgnomeprint2.2-data
  libgnomeprintui2.2-0 libgnomeprintui2.2-common libgnomevfs2-0
  libgnomevfs2-common libgpmg1 libgsf-1 libgstreamer-plugins0.8-0
  libgstreamer0.8-0 libgtk2.0-0 libgtk2.0-bin libgtk2.0-common
  libgtkmm-2.4-1 libgtksourceview-common libgtksourceview1.0-0
  libhal-storage0 libhal0 libid3tag0 libjack0.80.0-0 libkrb53
  libldap2 liblocale-gettext-perl liblzo1 libmad0 libmetacity0
  libncurses5 libnewt0.51 libpcre3 libperl5.8 libreadline4
  libsdl1.2debian libsdl1.2debian-oss libsensors3 libsysfs1
  libtasn1-2 libtext-charwidth-perl libtext-iconv-perl
  libtext-wrapi18n-perl libvte-common libvte4 libx11-6 libx11-dev
  libxi-dev libxi6 libxrender-dev libxrender1 locales login lsof m4
  makedev manpages menu metacity mime-support mkisofs
  mozilla-thunderbird net-tools netkit-inetd passwd perl perl-base
  perl-modules pkg-config procps psmisc python-gtk2 python2.3
  python2.3-gtk2 render-dev reportbug sudo synaptic tasksel ucf wget
  whiptail x-ttcidfont-conf xbase-clients xlibs-dev xlibs-static-dev
  xscreensaver xserver-common xutils
136 upgraded, 19 newly installed, 9 to remove and 1 not upgraded.
Need to get 32.1MB/82.6MB of archives.
After unpacking 2948kB of additional disk space will be used.
Do you want to continue? [Y/n]

Der er altså en *masse* pakker fra demudi som vil erstatte mine sarge pakker, hvilket jeg ikke ønsker. Faktisk er der kun en 5-10 pakker jeg er interesseret i fra demudi. Hvordan undgår jeg at "inficere" mit sarge system med alle disse pakker?

På demudi-listen fik jeg to råd (som jeg ikke er specielt imponeret over):

a) enten at udkommentere demudi i min sources-list ved hver dist-upgrade
b) eller bruge upgrade i stedet for dist-upgrade.

Håber nogen kan give et godt råd om dette med på vejen...

--
Peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk