Re: MySQL backup

Jesper Krogh wrote:

> Bare sæt det ind, lige efter -p

Jeg havde prøvet med -p=pw og det virkede ikke, men --password==pw virker.

> Man plejer at lave en:
> $ date +%Y%M%d
> 20050513
> DATE=$(date +%Y%M%d)
> mysqldump ..... > file-$DATE.sql

Nu er det en syg maskine, så jeg vil godt køre den et par gange i timen,
eller 3, så derfor vil jeg også have tidspunkt på, det giver
DATE=$(date +%y%m%d.%H%M)
mig så også. Men det bliver jo hurtigt en masse backupdata som er
uintersant, så derfor vil jeg godt checke om den er magen til den forige,
det kan vel gøres ved at checke størelsen af filen?
Jeg har prøvet med ls -k /sti/filnavn, men den giver ikke ønsket resultat

[root@milli root]# ls -k /home/ivar/backup/file-050713.1715.sql
/home/ivar/backup/file-050713.1715.sql
Jeg havde forventet at få størelsen.

Men måske er det letter (og mindre resursekrvæende) at checke om databasen
er ynger end sidste kørsel, og kun hvis det er tilfældet, så køre
mysqldumpen?

Men hvordan?

--
Med venlig hilsen