Re: Hjælp

Preben Bille Brahe skrev:
<snip>

Du kører med SELinux aktiveret. SELinux giver ikke adgang for httpd-brugeren til at læse (search) det pågældende sted i filsystemet. Du må studere SELinux, så du kan give rettigheder til din alternative DocumentRoot. Eller du kan være en tøsedreng/verdensmester (som nogen af os andre) og slå SELinux fra (kræver reboot). SELinux er smart, giver ekstra sikkerhed - men kræver lige lidt studier før man ka' selv :-)

Best regards
Preben
Hej Preben
Tak for oplysningen og ja det har du ret i og jeg har også studeret det lidt nærmere men efter at jeg har studeret http://www.redhat.com/docs/manuals/enterprise/RHEL-4-Manual/selinux-guide/selg-section-0120.html lidt nærmere er jeg bare blevet mere forviret. Det de skriver stemmer overhovedet ikke overens med der jeg kan se på mit system jeg kan se at i /etc/selinux ligger der en række filer. Feks eksistere variablerne $SELINUX_SRC og $AUDIT_LOG ikke. Jeg kan heller ikke finde filer som local.te det virker meget mærkeligt. Hvor residere SELinux i en standard RHEL4 installation?

MVH Jørgen Giversen