Krypteringsnøgler i dagligdagen.

Hej derude.

Jeg har snust til gpg og kryptering i disse dage, og har faktisk fået det til
at virke. :-) Med kmail og kgpg og gpg-agent på min gentoo. Lækkert at se det
virke.

Mit spørgsmål går mere på kopiering af min hemmelig nøgle.

Jeg har, som så mange andre, mere end én computer. Hvis jeg vil bruge den
samme nøgle fra mere end én computer/samme email-adresse, er det så bare et
spørgsmål om at kopiere min ~/.gnupg/ med rundt til computerne eller hvad?

Jeg læste et sted at man selvfølgelig skal lave en backup til cd eller et
andet mere permanent medie og lægge det i bankboksen.

Har nogle af jer nogle tanker om fornuftig og sikker praksis?

Med venlig og knap så krypteret hilsen. :-)

Michael Sørensen

Follow ups