/var/lib/dpkg

Hey

Jeg står i en lidt uheldig situation. Mit /var/lib/dpkg katalog var tomt, og jeg vidste ikke, at det skulle backes op :'( Debian Sarge backer åbenbart selv /var/lib/dpkg/status op engang imellem, så den kunne jeg restaurere til en rimelig opdateret version, men /var/lib/dpkg/available bliver ikke backet op.
Hvad kan man gøre ved det ?
Min nuværende backup strategi er et tage backup af /etc, /home og /var/www og jeg har nu lært at /var/lib/dpkg/{status,available} skal tages med også. Hvad bør man ellers tage med ? Jeg vil helst ikke stå i denne situation igen.

VH
Robert

Follow ups