Re: Opgradere mysql på Debian fra 4.0 til 4.1

On Thu, 2005-07-21 at 11:10 +0200, Lars Riisgaard Ribe wrote:
> Hej Ssslug'ere
> Jeg kører en webserver med apache+php+mysql på en Debian Unstable
> maskine. MySQL er pt i version 4.0 og jeg ville egenligt gerne opgradere
> til version 4.1. Jeg kan se, at pakken for mysql-server i version 4.1
> hedder mysql-server4.1 hvilket gør mig ret nervøs, da det vel indikerer
> en eller anden form for inkompatibilitet.
> Er der nogen, der har erfaringer med at opgradere fra mysql-server til
> mysql-server4.1?

Husk at hash-algoritmen[1] til passwords er aendret, saa gamle klienter
(fx. den der er i "php4-mysql"-pakken) faar en fejlmeddelelse med mindre
du har sat den op i /etc/mysql/my.cnf til at bruge old-passwords[2].

[1] http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/password-hashing-4-1-0.html
[2] http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/old-client.html

--
Christian Joergensen | void factorize_primes_in_linear_time () {
http://www.razor.dk/ |   // todo: implement function