Re: Live CD hvor det er let at tilføje et cronjob

On Tue, 26 Jul 2005, Tobias K. Tobiasen wrote:

> Jeg leder efter en live CD hvor det er let at tilføje et cronjob.
> Den skal også kunne boote uden at give ekstra parametre til lilo.
> Jeg skal bruge den på en maskine der bliver startet ved hjælp af
> wake on lan og så skal køre et (meget simpel) cronjob hvert minut
> indtil den bliver slukket.

Nu skriver du ikke lige hvad det er den skal udføre, men ellers er der
jo LinuxRouterProject som kun var en diskette.

Alternativt kunne du overveje at boote over nettet. Enten ved at bruge
den indbyggede PXE i din BIOS (så er din maskine ny) eller med
Etherboot i en EPROM eller på en floppy disk (se www.rom-o-matic.net).
For netkort må du jo have i maskinen hvis du vil kører wake-on lan.

Så slipper du både for at have cdrom og hd i maskinen.

> Jeg har kigget på knoppix. Men her skal jeg lave en remastering for
> at sætte et cronjob op, og det ser lidt besværligt ud.

Hvis du har en harddisk, kan du gøre sådan:
http://tyge.sslug.dk/knoppix/hdsimpel/

> Findes der live CD'er den enten automatisk kan læse en konfiguration
> fra en diskette eller hvor det er lettere at lave en ny master.

Hvis du ender med at bruge en Knoppix på HD, så bare læg et script med
navnet knoppix.sh i subdir /KNOPPIX/ så bliver det kørt.

/hans
--
Horsebakken 78, DK-2400 København NV, Phone: +45 2264 8020
Det frarådes at medbringe natriumkloridbomber ved flyrejser.