Re: 2 bruger med hver deres KDE

On Sun, 31 Jul 2005 00:56:21 +0200 Ivar Madsen wrote:

> Hvis jeg i en konsol skriver "startx -- :2" så starter der en ny KDE op, og
> jeg kan skifte mellem dem med [Alt] + ( [F7] | [F8] )
> Men hvis jeg i samme konsol skriver su - bruger, så kan jeg ikke starte en
> ny KDE på den måde, kan jeg komme udenom det på en måde?
>
> Jeg ved godt at jeg kan bruge [Alt] + [F2] og så logge på den anden bruger,
> og så skrive startx, og skifte mellem dem på samme måde. men jeg vil gerne
> undgå at skulle starte en ny login først, hvis det er muligt,,,

Jeg bruger selv gdm som loginmanager, da det er ret nemt at sætte den op
til at have flere X-sessioner kørende - og de kommer vist til at virke
som du vil have det. I min /etc/X11/gdm/gdm.conf har jeg indsat

1=Standard
2=Standard
3=Standard

under

0=Standard

Og så har jeg 4 X-servere, jeg kan logge ind på uafhængigt af hinanden.

--
41 6E 64 65 72 73