Re: 2 bruger med hver deres KDE

Søndag 31 juli 2005 21:44 kvad Ivar Madsen:

> $ xhost +
> access control disabled, clients can connect from any host
>
> Jeg har forsøgt at skimme man xhost, men er ikke blevet klover,,,

Mange advarer imod "xhost +" af sikkerhedsmæssige årsager.
Som xhost så pænt skriver er der nu, principielt, rent tag-selv-bord
for alle fra hele verdens store internet.

Så vidt jeg husker (det er længe siden) er det sikreste:

$ xhost +brugernavn

Så er det kun den bestemte bruger der får lov at få adgang til X.

Du skulle jo nødig blive cracket som konsekvens af dit godhjertede
forsøg på at give din niece egen internetadgang. :o)

Hilsen Johnny :o)