Re: Udelukket fra sslug?

Johnny Ernst Nielsen skrev i sslug.teknik:

> Der var ikke noget tcptraceroute til SuSE 9.0.
> Faktisk slet ikke noget til SuSE overhovedet.
> Jeg kunne heller finde noget på rpmfind.net.
>
> Er der andre gode RPM-steder, hvor man kunne træffes at være heldig?

Jeg har søgt, men ikke kunnet finde den til Suse, men kikket på den til
Mandrake, og set hvad den indeholder, og kræver der er installeret.

,----[  ]
| Provides :
| tcptraceroute
|
| Content of RPM :
| /usr/sbin/tcptraceroute
| /usr/share/doc/tcptraceroute-1.5
| /usr/share/doc/tcptraceroute-1.5/AUTHORS
| /usr/share/doc/tcptraceroute-1.5/ChangeLog
| /usr/share/doc/tcptraceroute-1.5/NEWS
| /usr/share/doc/tcptraceroute-1.5/README
| /usr/share/doc/tcptraceroute-1.5/examples.txt
| /usr/share/doc/tcptraceroute-1.5/tcptraceroute.8.html
| /usr/share/man/man8/tcptraceroute.8.bz2
`----

Kun programfilen selv, og så noget doc, ikke noget der ikke kan klares at du
får installeret,,,

,----[  ]
| Requires :
|       <- READ BEFORE USE
| libresolv.so.2
| rpmlib(CompressedFileNames) <= 3.0.4-1
| libc.so.6(GLIBC_2.0)
| libpcap.so.0
| rpmlib(PayloadFilesHavePrefix) <= 4.0-1
| libnsl.so.1
| libc.so.6
| libc.so.6(GLIBC_2.3)
`----

Har du så det? Hvis du  har, og har mod til det, så kunne du jo hente den
til Mandrake, og udpakke den, uden at installere, og så
kopiere /usr/sbin/tcptraceroute og ligge den et for Suse passende sted.

Man skal ikke bare uden at tænke sig om, installere pakker fra andre dist.
på ens system, men her kan  *JEG* ikke se noget galt i at gøre det
manuelt,,,
Hvis ikke du har alle ovenstående afhænigheder opfyldt, og ikke kan få dem,
ved at installere pakker til SuSe, så vil jeg være meget mere usikker på
det smarte i at tage dem fra andre dist,,,

Ellers så er det vist kun at tage kildekoden fra
http://michael.toren.net/code/tcptraceroute/ og kompile den selv,,,

--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen