Re: software RAID på debian

In <dfa4sc$lhv$2@xxxxxxxxxxxx> Lars Johansen <blast1968@xxxxxxxxxxx> writes:

>Under debian installeringen er der mulighed for at oprette swRAID, - jeg
>leder efter yderligere dokumentation af dette.

>Da jeg ikke ved om hda + hdb hver skal have en stor partition - mærket
>"fysisk enhed for RAID" eller om de begge skal partitioneres ens
>med /, /home, /use, /swap, /boot ect.

Du kan vælge. Jeg antager at du vil lave raid-1 (spejling) af de to
diske du har.

Enten laver du een stor swraid partition på hver af de to diske, som så
bliver een raid-disk - så lægger du LVM (volume manager) "ovenpå" raid,
og deler raid "disken" op i logical volumes. Og så filsystemerne ovenpå
disse logical volumes.

Eller også laver du en traditionel partitionering af diskene, og danner
een raid-disk per sæt partitioner, og så laver du filsystemerne direkte
ovenpå raid-devicen.

Henrik