Re: Installere knoppix ovenpå Debian

> Jeg har fundet ud af, at Debian Sarge (stable) kategorisk afviser
> at vil samarbejde med min 512 MB USB flash kort.
>
> Til gengæld har jeg fundet ud af, at Knoppix 3.8 da (kører også da
> Debian) fungerer fint med mine usb lagerenheder.
>
> Nu er spørgsmålet: Hvordan opdaterer jeg nemmest Debian med
> Knoppix-CD'en?
>
> Har / i /dev/hda1 og /home i /dev/hda5. Ville sikre med at beholde
> mine arbejdsfiler ved diverse opdateringer/udskiftinger af OS.

Var det ikke bedre at få din Debian til at ville snakke med din USB
flash dims ?

Du skal sørge for at modulerne sd_mod, usb-storage og modulet for din
USB controller er loadet ind. Og så ser der hvad der sker, hvis du
skriver fdisk -l, eller om der står noget spændende omkring sd disk i
bunden af dmesg.

Måske skal du også loade et modul til det filsystem der er på dimsen.

Når alt dette så er gjort, kan du bruge (måske hedder den
det) /dev/sda som enhver anden blockdevice.

Mvh. Jesper