Re: Bandwidth manegement

"list" <list@xxxxxxxx> wrote in news:004f01c5be17$18e4f2f0$9101a8c0@xp1:

> Jeg prøver på at finde ud af hvilke muligheder der er for ovenstående
> i en linux firewall sammen med et adsl modem. I særdeleshed kan kan
> jeg ikke overskue hvilke muligheder der er for at styre download. Er
> der nogen der har nogle gode reference/links om emnet.

Din navnebror har skrevet et helt speciale om det:

http://www.adsl-optimizer.dk/

Så hvis du er lidt fiks med at patche kerne, så får du en løsning, der er
bedre end de bedste kommercielle løsninger - ADSL er nemlig baseret på ATM,
der har faste pakkestørrelser, og det giver nogle problemer når Linux-
kernen tror at den skal regne på Ethernet-pakker.

Problemer, der nemt kan løses med et par patches.

Mvh. NKJensen