Re: Re: Problemer med bogstaver efter opdatering af samba

Det virker for alle nyoprettede filer.... men ikke for dem der ligger der i
forvejen...

der viser en "ls"     V?rksteds 0rdre 2001
en dir viser            V\221rksteds\ 0rdre\ 2001

Hvor der i begge tilfælde burde have stået Værksteds 0rdre 2001
Hvis jeg bare kunne finde charsettet for \221    (æ) ... kunne jeg måske
bruge kommandoen "konwert" eller "convmv". til at ændre karakterende....

Jeg kan se mange steder på nettet at dette er et problem... men ingen kommer
med en brugbar løsning for mig....

Problemet optræder på 2 servere, hvor den ene er blevet opgraderet til RHE4,
og den anden som kører RH9, men som fik opgraderet Samba til ver.  3.0.20.

Det drejer sig om  539148 + 390646 filer på de 2 servere... så der skal en
stor konvertering igang....

Ifald jeg skulle prøve at teste Martin's forslag... så er det vel nok at
sætte en "export LANG=(hvad det så kunne være a ISO)"... p.t. er det nok at
kunne vise det korrekt i linux.

PS: jeg har en testserver stående.... hvor jeg har fat i de samme filer som
på den oprindelige server....
Her har jeg oprettet et bibliotek hvor en mappe hedder "Værksteds 0rdre
2000"...

Og med LANG="en_US.UTF-8" vises denne som "V?rksteds 0rdre 2000"
dir viser her  "V\346rksteds\ 0rdre\ 2000"

Og med LANG="da_DK" vises denne som "Værksteds 0rdre 2000"
dir viser her "Værksteds\ 0rdre\ 2000"

I UK-eksemblet er æ så erstatte til \346 istedet for \221... underligt....

Så hvis man bare kunne finde ISOkoden til \221.. hvilket har været umuligt
indtil nu.. så er løsningen måske nær...
Med venlig hilsen

Finn Boje Johannessen
IT\Netværks -administrator
IPL - DTU -DK