Alsa, mplayer, mixer i (u)skøn forening.

Hej Alle

Jeg har et mystisk problem med noget hardware.

hvis jeg bruger mplayer til at modtage en streamet video over nettet opfører lyden sig helt forskelligt alt afhængigt af hvilken hardware der bruges. Jeg har et onboard lydkort (intel-i8x0) og et audigy-LS PCI lydkort (snd_ca0106).

hvis jeg bruger intel-i8x0 sker der det at lyd/billede kommer ud af sync dmix dmix under alsa bruges. hvis jeg bruger snd_ca0106 er lyd/billede kommer i sync når dmix under alsa bruges.

Hvis jeg bruger Alsa-OSS emulation fungere begge fint. Det kan jeg bare ikke da lyden skal kunne mixes, så derfor skal dmix anvendes.

Den streng jeg fyrer af er forøvrigt:

mplayer -cache 1000 mms://WMSC.dr.dk/storage/auto/Nyheder/tva/tva210020050922.wmv

min .mplayer/config
# Write your default config options here!
vo=xv
ao=alsa

Er der nogen der har en løsning eller den samme oplevelse med intel-i8x0 driveren?

Andre oplysninger
kerne 2.6.12-rc3
alsa 1.09 (lib,header osv)

Hilsen Anders