Re: Tynd klient.

On Fri, 23 Sep 2005 08:48:01 +0200
Michael Bernhard Sørensen <bofh@xxxxxxxxxx> wrote:

> Hej derude.
>
> Jeg skal finde en tynd klient der kan køre fra en Linux terminal
> server. Jeg  går ud fra at det skal køre over XDMCP protokollen.
>
> Hvad er de mest udbredte løsninger som I kender til? Er der kun én
> "standard"  eller er der nogle faldgrupper i det at finde en tynd
> klient der skal køre op  mod en gentoo terminalserver.

Hvis du vil have en rimelig færdig løsning så har HP bla. tynde klienter
til overkommelige penge.
Hvis du f.eks. vælger deres microsoft "only" maskine så kan den boote
ved PXE og du kan så bare bruge LTSP.
Ellers har de lidt større modeller med indbygget X server hvis jeg ikke
husker fejl.
Jeg har dog selv kun erfaring med deres mindre
maskiner.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF06b/34307-342017-342
017-342017-637737-12235710-56965601.html

Ser dog ud til at have både RDP (windows remote access) og X
De er dog bygget på VIA's EPIA serie, men hvis man ikke selv har lyst
til at fuske med at samle det, så er HP's tynde klienter et udemærket
valg. (de koster dog ca. 1000kr mere end hvad det koster at bygge dem
selv fra "scratch" med via bundkort osv)

Mvh
Jesper K. Pedersen