Re: Wheel mouse: midterknap funktion.

Jørgen Heesche wrote:
Hej,

Zitech har en 3-knap mus med scroll hjul:
Zitech Mus, 3 knapper inkl. scroll-hjul, PS/2
Det er vistnok hjulet, der er midterknap: hjulet sidder i midten, og kan foruden at drejes frem og tilbage (det er et hjul, ikke en kugle), tilsyneladende også klikke som en sædvanlig knap. Det må være derfor Zitech benævner den som em 3-knap mus. Har hjulet ved klik den samme funktion som en sædvanlig midterknap?. Zitech solgte en mus sammen med en Windows XP OEM, Jeg tror det er ovennævnte nus, den ligner i hvert fald billedet i kataloget: http://www.zitech.dk/product/BigImage.aspx?ID=8597 Kan den mus bruges i linux som en sædvanlig 3-knap mus?, og hvad kan hjulet bruges til?. Kan man scrolle på samme måde som 'klik venstreknap' + scroll-bjælke?

Section "InputDevice"

# Identifier and driver

    Identifier  "Mouse1"
    Driver      "mouse"

# On platforms where PnP mouse detection is supported the following
# protocol setting can be used when using a newer PnP mouse:

    Option     "Protocol"      "Auto"
    Option     "ZAxisMapping" "4 5"

Får min Logitech Cordless Trackman til at have middle button og scroll.
Virkede SVJH også med en tilfældig PS2 3-knap/scroll mus.

--
Kind regards,
Mogens Valentin