Re: OO .rtf dokument uden indhold efter reboot

Tabell?
Støtter rtf tabeller?

Her kan du lese om rtf:
http://en.wikipedia.org/wiki/RTF

Prøv å lagre dokumentet som HTML 4.01

> Fandt ikke fejlen, så jeg genoprettede fil og tabeller, med kopiering af
> texter fra den exporterede pdf.
>
> Nogen der har lignende erfaringer?
> Fra noget googling fik jeg det indtryk at rtf skulle være noget hø, som
> er implementeret forskelligt i forskellige office-suites.

rtf er laget for å kunne lagre tekst med
kursiv, fet skrift,  fontstørrelse.
Formatet er greit for forfattere til å levere fra seg manuskripter.

Vær obs på at Microsoft Office ikke  lagrer standard rtf, men noe som jeg kaller
Word 6 rtf.
Det vil si at det blir gjemt en Word 6 doc i en rtf fil.
Det er ikke alle som er klar over dette.
Slikt gir ofte problemer.

> Jeg har eddermaneme skrevet meget som rtf uden problemer.
> Har brugt rtf fordi det fylder måske 1/3 af .sdw . Comments?
>
> Hvilke formater bruger 'i andre'? .sdw?
> Lidt sjovt når man i OO vil vælge default text format under
>    Tools->Options->Load/Save->General.
> Her fortælles ikke hvilken .extention hører til formaterne.
> Nu har jeg ikke testet, men hvad er bedst/sikrest eller sikrer man ikke
> mister attributter: OpenOffice.org eller StarWriter 3/4/5 format?

Hvis du lagrer som HTML 4.01 så blir filen rensket for skrot,
slik at du slipper å lagre noe som potensielt kan gi problemer senere.
Det kommer selvsagt an på hva du trenger av formatering.
Jo mere klipping, konvertering og editering, jo mere
"skrot" drasser du med deg hvis du velger å ikke "rense"
filen ved å lagre i ett format som ikke støtter
all verdens "attributter".

Du kan jo prøve deg litt frem med å sammenligne filstørrelsen
når den er zippet etter at du har lagret den som HTML og ikke.

Hvis du finner en forskjell, så kan du jo fundere på hvorfor
filstørrelsen blir mindre etterpå.

Hva forsvant?

Mvh
Jim Oksvold