Re: Endnu et CMS, på vej mod open-source

On Wed, 12 Oct 2005 22:29:09 +0200
Christoffer Kjølbæk <christoffer@xxxxxxxxxxxx> wrote:

> Hejsa
>
> Jeg har gennem de sidste fire år bygget på et CMS, mest for sjov, men
> efter jeg startede firma, er det kommet i produktion et par steder.
> Selv synes jeg at CMS'et på nogle (mange) områder er mere
> brugervenligt og logisk bygget op, end mange af de systemer jeg
> ellers har kigget på. Men det skal jeg jo synes :)
>
> Systemet skal udgives under noget OpenSource license, men først når
> jeg har fået skrevet programmet om til engelsk og gjort det modent
> til det. Men, indtil det sker, vil jeg gerne forberede mig på hvad
> [...]

Hej Christoffer,
Fint arbejde du har fået lavet der og god ide at gøre det opensource.

Som CMS udvikler (jeg er core udvikler på Fundanemt) kan jeg komme med
et par småting som jeg tror er det du vil mærke mest:

1) Du skal være forberedt på at folk tager din kode og laver den om.
2) Du skal være forberedt på at folk kan finde på at lave en fork af
dit projekt og kalde det deres.
3) Du skal ikke blive ked af det hvis der ikke bliver så meget hype om
dit CMS som du håbede på - der er så mange CMSer på markedet i dag at
folk ligesom er mættet.
4) du skal have læst og forstået 110% hvad det er den licens siger som
du udgiver dit CMS under.

Du er velkommen til at komme forbi irc kanalen #fundanemt på
irc.freenode.net nettet hvis du har lyst til at sludre med nogle andre
CMS udviklere, høste erfaringer osv.

Held og lykke med det

Kim Schulz