Re: Endnu et CMS, på vej mod open-source

Christoffer Kjølbæk wrote:
> Dvs. hvis en stjæler noget kode, og sender det til mig. Så er det mig
> der har overtrådt loven, hvis jeg sætter det ind. Selvom jeg skriver at
> det er ham der har givet mig det og har copyright på det?
Hvis han ikke har ophavsret til det, kan han ikke give det væk. Jeg kan jo
heller ikke give dig min nabos bil.
I praksis vil den ophavsretsindehaveren sikkert bare forlange at du skal
fjerne hans kode fra dit projekt.
Har du hørt om SCO vs Linux sagen? Her påstod SCO netop at en del af Linux
kernen var SCO's ejendom (Nogen havde angiveligt stjålet den fra SCO og
inkluderet den i Linux kernen). SCO truede med at sagsøge gud og hver mand.
SCO havde ingen beviser, så deres sag faldt til jorden.

T2K