Re: Diskstrategi- Var. raid, extern HD, 64 bit

> RAID sættes normalt ikke op på blot én fysisk disk. Så jeg er ikke
> helt med på hvad du vil bruge RAID til her.
Det var nu ikke ideen - selv om jeg får flere ideer ved omtalen heraf. Tak
for dem.
Nej hensigten er at køre med to harddiske en internt og den eksterne
harddisk NÅR den sidder på, og kun på den interne, når den eksterne bruges
til backup på en anden PCer.
Spørgsmålet er så om man uden sammenbrud kan fjerne den eksterne og den
indterne kører lystigt videre alene - også med "fremmede" backupfiler
udover raid-filerne. I så fald må brug af en ekstern som 2.harddisk til
raid være virkeligt givtig for ydelsen (op til 4x hastighed - den
langsommere transmission over USB porten) og samtidig være backup hvis den
indterne skulle bryde sammen. Er det virkeligt sådan?

hilsen

Phillip

Som P.S.
Jeg lader lige Kelds gode oversigt stå en ekstra gang: