Re: Mystisk output fra ifconfig

donald_j_axel wrote:

> eth0,eth1,eth2         ethernet kort
> lo                     loopback interface

Så langt er jeg med:-)

> nr0,nr1,...            netrom (men hvad er det?)

Man kan jo håbe at der er en anden der ved noget om det,,,

> The AX25, Netrom and Rose protocols are covered by the AX25-HOWTO.
> These protocols are used by Amateur Radio Operators world wide in
> packet radio experimentation.
> Hvor har du fået den kerne fra?

/proc/version indeholder
| Linux version 2.6.11-6mdk (gb@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx) (gcc version 3.4.3
(Mandrakelinux 10.2 3.4.3-3mdk)) #1 Tue Mar 22 16:04:32 CET 2005

og ser meget godt ud til at være den kerne jeg har fået med, da jeg
opgraderede systemmet, for snart længe siden.

> Bruger du HAM-radio, datalink?

Nej.

Jeg har ikke fortaget mig noget, som kan ændre på kernen, eller netkort.
Jeg har lige checket urpmi, og skulle have alle opdateringer til systemmet.

--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen