DOS og RAM?!

Jeg har et problem med DOS! op jeg ikke ved hvem jeg kan spørge...
Men jeg tænker at der nok er nogen her der har leget med DOS engang.

Jeg emulere MS-DOS 6.22 med qemu, men jeg kan ikke få DOS til at
registere mere end 16MB(16'056'320 B) RAM. Er det fordi DOS ikke
understøtter mere (mener at have haft en gammel IBM engang med DOS og
72MB RAM).

En anden ting er at programmerne jo har en tildens til at ligge sig i
memmory'en under 650KB, hvis en eller anden kender et godt
alternativ/supplement til memmaker så ville jeg blive glad!!!

- Lasse