Problemer med usb drev

Jeg har altid haft problemer med USB Drev, jeg har brugt forskellige versioner af Mandrake og det virker altid i starten, men så pludselig holder det op. I mandriva 2005 løste jeg problemet ved at sætte følgende linje ind i fstab og så mounte manuelt. /dev/sda1 /mnt/zip auto umask=0,user,iocharset=iso8859-15,sync,codepage=850,noauto,exec,users 0 0 Det virkede også efter hensigten, men efter opdatering til Mandriva 2006 så er der ingen usb drev der virker.
Hvis jeg forsøger at mounte får jeg
/dev/sda1 er ikke en gyldig blokenhed

Det har ingen betydning om jeg bruger sda1 sda2 osv.
De usb drev jeg bruger virker på andre maskiner med Suse.

Mange hilsner

Jesper Thorup Nielsen

Follow ups