Fra: Anders Sønderberg Mortensen [mailto:anders@xxxxxxxxxxx]
Sendt: 9. november 2005 19:58
Til: sslug-teknik@xxxxxxxx
Emne: [TEKNIK] Mount af windows netværksdrev

Hejsa,

Jeg har en Windows XP (media center edition) maskine tilkoblet mit LAN.
På samme LAN har jeg en Linux maskine (Debian/sarge) tilkoblet. Jeg
kunne godt tænke mig at kunne tilgå filer på XP maskinen fra Linux boksen.

Det katalog som jeg gerne vil kunne tilgå har jeg på XP maskinen angivet
som "shared folder".

Desværre kan jeg ikke få lov til at få adgang til hverken filer eller
directory listings. Hvis jeg f.eks. bruger

% smbclient //MEDIA/MY_MUSIC

bliver jeg promptet for et password. Det angiver jeg så og jeg får en
smbclient prompt, hvorfra jeg f.eks. skriver ls:

smb: \> ls

hvilket giver mig fejlmeddelelsen

NT_STATUS_ACCESS_DENIED listing \*

                 47791 blocks of size 4194304. 41383 blocks available

Samme fejl får jeg lige meget hvilke smb klient komponenter jeg anvender.

Nogen der har en ide til hvad problemet kan være?

Hilsen

--Anders

Follow ups