Ny computer og Linux

Hej sslug’ere

Jeg overvejer kraftigt at købe en ny computer som skal fungere et halvt år
som server, og dernæst som desktop (ja ja, jeg ved godt det ikke er
optimalt, men…), men mit indtryk er, at man nemt kan ende med et system, som
er ustabilt eller mangler drivere under Linux. Her tænker jeg især på ting
som grafikkort, bundkort, SATA-diske osv. Er der nogen, der kan øse 5
liniers guldkorn ud? Er der nogen specielle fabrikater man bør
vælge/fravælge (jeg har egentligt altid været glad for DELL, men er der
nogen, der har nylige erfaringer med hardwareunderstøttelse?)

Mange hilsner

Lars

Lars Riisgaard Ribe

MSc, PhD-student