Re: apples ibooks

Siemen Baader skrev:

> [...]
>
> Mine prioriteter er, at den fysisk skal være lille, at batteriet
> skal holde længe og at den er bygget solidt, så den kan holde til
> mange års bærbar brug. Jeg har ikke brug for mere regnekraft end 600
> mhz (i hvert fald pt), men det er nok ikke til at få
> længere... ligemeget.
>
> Det ser ud til, at apples G4-ibooks både er de billigste i
> 12"-klassen (8.200 kr incl. moms) og at de er konstrueret mest
> gennemtænkt både mht æstetik og solid udførelse).
>
> Er der nogen der har erfaringer med dem eller andre bærbare af den

Jeg har en 12" iBook G4 som jeg kører Debian/unstable på.  Jeg er
rimeligt tilfreds med den.  Der er dog nogle ting man skal være
opmærksom på:

 - Tastaturet er sært.

 - Der er ikke accelereret 3D-grafik (uanset hvad Apple påstår).

 - Der er ikke modem (uanset hvad Apple påstår).

 - Der er ikke trådløst netværk (uanset hvad Apple påstår).

 - Debians Bluetooth-programmer kan tilsyneladende ikke snakke med
   Nokia 6600-telefoner.

> Jeg har læst lidt rygter om, at apple vil introducere intel-baserede
> ibooks til macworld expo i januar, som ikke bare skulle være nyere
> og ½ cm tyndere, men også _billigere_. Nogen der har hørt noget
> mere...?

Der er vist ingen tvivl om at Apple vil skifte fra PPC- til
Intel-CPU'er, så skynd dig at købe en maskine i tide.

Jacob
--
Computere er ikke intelligente.  Det er bare noget de tror.