Re: cron og environment variabler

Jørgen Heesche wrote:
Egon Andersen wrote:

Morten Bo Johansen wrote:

skip

Ingen af dem er tilgængelige. Du skal sætte miljøvariabler direkte i din
crontab.

Hmmm.
Kan man eventuelt gøre noget i stil med:
source $HOME/.bash_profile
i crontab for ikke at skulle gentage diverse environment variabler, linie for linie, i crontab-filen?

Du behøver ikke at definere environment variable i crontab, indled det script, cron skal starte, med at definere netop de variable, det pågældende job har brug for, så har du helt styr på det.

Så noget i stil med i starten (efter definitionen af fortolkeren) at benytte fx.
source $HOME/.bash_profile
hvis jeg altså vil være sikker på at de environment variabler der er defineret i .bash_profile er tilgængelige for de processer jeg starter efterfølgende i scriptet.

Jeg har netop lavet et lille test-script og det ser ud til at gøre det ønskede.

Takker for input.

Med venlig hilsen
Egon Andersen