Re: Diverse Ubuntu spørgsmål ang. /etc filer

I sslug.teknik, skrev Anders M:
>  Jeg sidder lige og roder med lidt opsætning af min Ubuntu 5.10 maskine.
>  Tidligere har jeg brugt RedHat, Fedora og Mandrake, men er nu sprunget
>  til Ubuntu i stedet. Der er dog et par /etc/ filer, som jeg savner i Ubuntu.
>
>  rc.local - Hvor er den på Ubuntu? Eller hvad hedder den tilsvarende fil?

Du laver bare dit eget script og symlinker ind i /etc/rc2.d/S99local

>  modprobe.conf - Hvordan kan man styre hvilke moduler, der skal
>  installeres og hvordan?

Brug /etc/modules

Under normale omstændigheder er dette dog slet ikke noget du skal rode
med da kernen selv burde auto-detektere hardwaren og loade modulerne.

Jesper
--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxx, Jabber ID: jesper@xxxxxxxxxxxx