Re: No swap program

On Sun, 04 Dec 2005 20:35:40 +0100
Jacob wrote:

> Det tror jeg ikke.  Jeg mindes i det mindste at have bemærket af
> GPG-programmerne brokker sig over at de ikke kan bruge den beskyttelse
> af din krypteringsnøgle.  Det bedste bud er nok at se på hvad GPG
> forsøger sig med.  Det kan være at man skal oversætte sin kerne med et
> bestemt flag, for at den slags beskyttelse er mulig.

Det ser ud som om Jacob har ret. Jeg syntes, at der var en BSD-attribute
(ses med lsattr og skal med i kerne-config) men det var desværre ikke
rigtig tilfældet.

Ved Googling ser det ud som om folk løser problemerne på en anden måde,
nemlig ved at swappe i ram, se fx.: http://kerneltrap.org/node/3660

Det lyder på den anden side som en underlig tankegang selv om manden
er klar over, at man kan starte med swapoff /dev/hdxxx