Re: net problemmer efter instll af vmware

On Sun, 2005-12-11 at 10:41 +0100, Ivar Madsen wrote:
> Jeg har installeret Mandrake på en ny disk, og så installeret vmware via
> deres vmware.rpm.
> efter så at have køre vmware-config.pl uden problemmer, så virker netværet
> ikke længere fra host maskinen. Og uden at det virker, så kan jeg ikke
> starte gæste maskinerne.

Den synes jeg lige jeg har været igennem...

Jeg har lige installeret en Debian med 2.6.13 kerne. Efter start af
VMware (/etc/init.d/vmware start) vil netværket ikke længere fungere.

ifconfig står frosset, og kan ikke komme videre. Jeg har ved at søge
lidt fundet frem til at nyere kerner ikke er supporteret i VMWare
workstation 5.0 og i VMWare player. Det vil sige det virker hvis man
ikke vil have networking med, men så er en del af ideen gået tabt.

For mig blev løsninge at finde et any-to-any modul til vmware og benytte
dette.

Installationsproceduren blev herefter:

Hent vmware-any-any-update96.tar.gz fra http://ftp.cvut.cz/vmware/
Installer VMware.
Udpak any-any pakken.
Installer any-any pakken.
Kør /usr/bin/vmware-config.pl

Jeg håber ovenstående kan være til lidt hjælp...

Med venlig hilsen
Bjørn Bille Højte
bjoern@xxxxxxxxx