Re: One-liner til auto-partitionering

Preben Bohn wrote:
Er der nogen der har idéer til hvordan man nemmest laver en "auto-partitionering"? Dvs. jeg har en harddisk /dev/hdX på Y MB som jeg ønsker at partitionere i Z MB swap-partition på /dev/hdX2 og Y-Z MB root-partition på /dev/hdX1. Det er jo ikke noget problem at gøre det manuelt, men det skal gerne gøres uden bruger-interaktion...

Kan du ikke bruge "sfdisk -s /dev/hdX" til at finde størrelsen på disken
og så lidt perl/shell-gymnastik til at beregne inputtet til sfdisk, som
så laver de to partitioner?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk